Loading...

PODPORA A ROZVOJ SENIORNÍCH / KLÍČOVÝCH MANAŽERŮ

24.09.2021

Vážení obchodní přátelé, 

v sérii rozhovorů s ředitelem Palatinum Holding, Pavlem Procházkou, pokračujeme – nyní na aktuální téma: ,,PODPORA A ROZVOJ SENIORNÍCH / KLÍČOVÝCH MANAŽERŮ".

Jaké zajímavé problémy nyní zákazníci vaším prostřednictvím řeší nebo poptávají?
Častá zakázka je potřeba majitelů nebo generálních ředitelů firem, kterým je 60 plus, předat řízení svým dětem. Nebo si vytvořit silný management, který jim bude pomáhat či převezme řízení firem a oni se přesunou do správních rad. Někdy se jedná o řízení celé firmy, někdy o převzetí jedné části, např. obchodu, aby zakázky uměl nosit také někdo jiný než majitel. Záleží na situaci.

Jaké firmy poptávají tuto pomoc? 
Jak malé a velké výrobní firmy, tak i obchodní firmy, banky, farmacie, telko a další.

Jak na to jdou? 
Nejčastěji si koupí Oxfordské koučování, 2x 2 hodiny měsíčně, vyberou si z nabídky kouče - někoho zkušeného, kdo tuto situaci sám jako ředitel firmy řešil a úspěšně vyřešil. A s ním pracují. Je to zakázka pro zkušené kouče - „grey hair“.

Proč Oxfordské koučování? 
Používáme unikátní metodu Oxfordu k rozvoji lidí. Vždycky jsme si kladli otázku, proč Oxford nebo Cambridge má mnohem lépe připravené studenty do praxe než evropské univerzity. Navázali jsme s nimi spolupráci a „ejhle“, ukázalo se, že rozdíl není v know how, tady učíme stejné věci, ale v metodě, jak se učí. U nich nemají naše přednášky a zkoušky, krátkodobé „biflování“ nazpaměť a „ zapomeň“ bez porozumění. U nich mají na 20.000 studentů 7.000 profesorů, každý profesor má na starosti jen 3 žáky v ročníku. Pracují tak, že na začátku roku dostanou esej na určité téma, které je zajímá a celý rok esej řeší. Jejich profesor jim každý týden pomáhá, oponuje, nasměruje ke knihám, k osobnostem, k internetu, elearningu a pomáhá tak studentovi problém řešit. Za rok, pokud je esej zajímavá a hotová, jde ke zkoušce obhájit, co vypracoval.

Zajímavé. A co s tím u nás? 
Přenesli jsme tuto metodu sem. Kouč a koučovaný si vybere téma, např. „vybudování nového managementu“ a každý měsíc na něm pracují, pracují na eseji, tedy písemném dokladu plném otázek a odpovědí na základě faktů, dvojitě ověřených a dospívají ke klíčovým rozhodnutím, které uvádí do praxe.  Navíc každé 4 měsíce mají  průběžnou kontrolu, kde prezentují esej mně jako řediteli a jejich nadřízenému, pokud ho mají.  Po roce je obhajoba stejným způsobem.

Funguje to?
Jako kouzlo, oni na Oxfordu vědí :). Lidé mají rádi, že si svobodně mohou vybrat téma, které je tíží, kouče, který jim sedí, a mohou sami objevovat. A když neví, je tu kouč, který jim pomůže, nasměruje apod.

Takže místo abyste šel studovat do Oxfordu, přinesli jste Oxford k nám? 
Tak nějak, ano. Jejich metodu a hlavně hodnoty.

Jak to myslíte? 
Oxford má tyto hodnoty :
-        Odpovědnost
-        Spolehlivost
-        Proaktivita
-        Být milý k lidem
-        Tvořit si nové kontakty

Koučování funguje, jen když si tyto hodnoty osvojíte. Nikdo vás nebude strkat nebo motivovat, proaktivita je na vás. U nás jsme milí, ale další 4 vlastnosti se u nás moc nenosí. Odpovědnost – to se raději schováme za někoho, spolehlivost jak kdo. Spíše se přizpůsobíme situaci. Proaktivita vůbec, nebudeme riskovat. Tvořit si nové kontakty? No to ne, jsme konzervy, jsme rádi uzavření ve svým firmách.

Vím že to neplatí 100%, ale česká povaha je nějaká a jiná než hodnoty Oxfordu. Také to není pro každého, je to výběrová škola. A manažeři jsou výběroví lidé. Proto tyto hodnoty mají nebo si je manažeři rychle vybudují. A to je ten trik. Díky novým hodnotám začnou fungovat úplně jinak, najednou lépe využijí i to, co už uměli předtím, chovají se jinak a začnou mít jiné vzorce myšlení a rozhodování. A to vede k jiným výsledkům. Je to úžasné pozorovat.

Opravdu si myslíte, že hodnoty lze měnit? 
U manažerů ano, opakovaně to vidíme, je to ale běh na 3 roky minimálně. Nicméně efekt je vidět potom dalších 10 – 20 let.

Kde je efekt největší? 
U manažerů 40 plus. Jsou po 15 letech řízení trochu unavení, opotřebovaní, přitom mají spoustu zkušeností. Nemůžete je propustit a vyměnit za nové, protože mají zkušenosti a kontakty a máte je rádi. Ale nemůžete si je nechat takto opotřebované. Tohle koučování je dokáže obnovit, jako „repas pneumatik na nový čerstvý vzor“ (promiňte mi ten příklad). Ale manažeři se opravdu upgradují na dalších 10 let a přitom si zachovají to staré a kvalitní. Prodlužujeme a zlepšujeme tak profesní karieru hodně manažerům, a to právě díky metodě Oxfordu.

Kde je o tom více info: 
V naší brožuře…, u nás na webu… U  nebo u kolegyně Tamary.

Kteří koučové se na této metodě podílejí a umí ji? 
Pavel Procházka
Tamara Šindelářová
Ivan Chocholouš
Libor Počta
Martin Rejmíš

Máte reference? 
Ano, ČSOB banka, Čsob leasing, například. Více řekneme osobně po povolení od daných osob a můžeme Vás propojit.

Věříte této metodě a proč? 
Ano, zažil jsem jí a zažívám na vlastní kůži. Díky ní vyrostla firma ze 30 mio na 300 mio během 4 let. Nejvíce mi dala metoda Problem Solving, kde nás učili, jak řešit problémy, to bylo moc zajímavé. Že v bodě, kde je problém skoro neřešitelný, hra nekončí, ale teprve začíná a právě ten, kdo dokáže kreativně najít řešení, překonat svou slepou skvrnu, ten uspěje. To funguje skvěle, protože řešení problémů je náš denní chleba, to jsou naše hračky. To není něco, čemu se musíme vyhnout, ale něco, v čem mají být manažeři experti - vyhledávat problémy a hledat jejich nová řešení jako Sherlock Holmes. To mě, jako metodu, naučili a opravdu posunuli. Přeji každému, aby si zažil na vlastní kůži, kam až vás to „kopne“.

Nějaké tradiční doporučení na závěr? 
Vyplňte si s námi inspirativní dotazník na našem webu a „ošahejte si“, kam se můžete posunout vy nebo váš tým.

Krásný zbytek září a těšíme se na vaši zpětnou vazbu,

 

Pavel Procházka
mobil: +420 602 777 824
e-mail: prochazka@palatinumcampus.cz
Palatinum s.r.o., Holubova 2527/1, Praha 5, 150 00 www.palatinum.cz 

V rámci cyklu "BOD ZLOMU & NOVÝ POHLED - Management firem & osobní růst, psychologie" vás zveme k účasti na osmi seminářích, které podpoří rozvoj vaší firmy, vašeho týmu a přizpůsobí firmu aktuálním potřebám. Můžete si objednat semináře jednotlivě či využít speciální nabídky a vytvořit si vlastní kombinaci

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis
Logo - ARTEX informační systémy
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Intedat
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - Microsoft
Logo - PROFIMA EFFECTIVE, s.r.o.
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - ČSOB
Logo - TROX TECH-TRADE
Logo - Zásilkovna

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - IDC - FOOD
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS
Logo - BERGL DIAMONDS

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BUSINESSINFO.CZ
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice