Loading...

Videozáznam SLAVNOSTNÍHO VYHLÁŠENÍ můžete zhlédnout ZDE
Online KATALOG  vydaný ke slavnostnímu vyhlášení naleznete ZDE

 

Ocenění Českých Exportérů zná vítěze: Finalisté vyvezli zboží
a služby za téměř 300 miliard

Devět tuzemských vývozců si v úterý 7. prosince rozdělilo ceny v soutěži Ocenění Českých Exportérů. Projekt podporuje úspěšné české firmy, u kterých export tvoří minimálně 20 procent jejich tržeb.

Finalisté loni vyvezli zboží a služby za 293 miliard korun a zaměstnávali více než 27 tisíc lidí. Podle zakladatelky projektu Ocenění Českých Exportérů Heleny Kohoutové mohou být inspirací pro všechny tuzemské podniky, které řeší současnou složitou situaci v zahraničním obchodu.

Ocenění Českých Exportérů je otevřeno všem bez rozdílu, zúčastňují se ho malé, střední i velké podniky. Porota letos vybírala z 209 společností, 129 firem splnilo všechna kritéria soutěže.

V kategorii MALÁ SPOLEČNOST se o prvenství utkaly firmy s ročním obratem do 100 milionů korun, v kategorii STŘEDNÍ SPOLEČNOST vybírala porota z podniků, jejichž obrat je mezi 100 až 500 miliony korun. Společnosti s ročním obratem převyšujícím 500 milionů korun si rozdělily ceny v kategorii VELKÁ SPOLEČNOST (výsledky níže).

Covidová krize exportéry neodradila

V loňském roce dopadla na exportéry negativně covidová krize. Letos se tuzemský export opět nadechuje k růstu, přestože se vývozci potýkají s nedostatkem zdrojů a ohrožuje je například i růst cen komodit a sílící koruna.  Za období leden až srpen 2021 se český vývoz meziročně zvýšil o 20 procent.

„Mimořádné výsledky ryze českých firem v mimořádných podmínkách let 2020/2021 zasluhují obdiv a ocenění. Podniky překonávaly mnohé překážky a ukázaly svou kreativitu, sílu inovovat, nacházet nové cesty a způsoby komunikace, vytvářely nové organizační systémy, měly sílu jít dál a nepřestat fungovat,“ popisuje Helena Kohoutová, zakladatelka projektu Ocenění Českých Exportérů a Podnikatelské platformy Helas – Budujeme hrdé Česko. Vize tohoto projektu stojí na několika pilířích, ale hlavním cílem je předat ocenění těm nejlepším. Vyjadřujeme tím totiž uznání a podporu všem ryze českým firmám, které pozitivně ovlivňují prosperitu naší země. Firmám, které jsou aktivní na tuzemském trhu i těm, které překonaly práh České republiky. Fyzicky působí v různých zemích světa a exportují minimálně 20 procent služeb a produktů, nebo mentálně, svými nápady a know-how působí na podnikání doma i ve světě. Chceme také zdůraznit, že nerozlišujeme mezi malým a velkým podnikáním, každý je důležitý,“ doplňuje Helena Kohoutová.

Podnikatelská platforma Helas sdružuje řadu účastníků Ocenění Českých Podnikatelek, Ocenění Českých Lídrů či Ocenění Českých Exportérů, kteří jsou do soutěží obvykle nominováni odborným garantem, mezinárodní ratingovou a scoringovou společností CRIF Czech Credit Bureau. Dále sem patří členové klubů Helas New Encounters Club a Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club.

„Jsou to tedy důvěryhodní klienti i dodavatelé. Věříme, že se nám daří v rámci platformy vytvořit místo, kde se propojují tisíce firem z celé České republiky. Vzniká tak prostor pro inspiraci, rozvoj vztahů, byznysu i vzájemné podpory, což je mnohdy více než samotný byznys,“ říká zakladatelka projektu OCE.

Kdo může bojovat o vítězství?

„Soutěže se mohou zúčastnit společnosti, jejichž vlastníci mají trvalé bydliště na území České republiky, lze u nich dohledat konečného vlastníka a působí na trhu minimálně čtyři roky. Nezbytnou podmínkou účasti je rovněž řádné předávání účetních závěrek a skutečnost, že se nejedná o společnost zabývající se službami finanční povahy. Přihlášené společnosti také nesmí vyvážet zbraně a starožitnosti,“ vypočítává místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau Pavel Finger.

Průměrné roční tržby finalistů v kategorii velkých společností dosahovaly 1,2 miliardy, u středně velkých podniků 0,2 miliardy a v kategorii malých společností pak 100 milionů korun. Velké společnosti zaměstnávaly v průměru 168 pracovníků, středně velké 88 lidí a malé pak 34 pracovníků.

Polovina finalistů podniká delší dobu, přičemž jejich společnosti byly založeny již před rokem 2000. Tři společnosti působí na trhu 30 let a nejmladší společnost 6 let.

„Z toho vyplývá, že převažují zavedené společnosti se značnými zkušenostmi. To je příslibem i do budoucna, protože právě v období probíhajících významných globálních změn mohou být pro exportéry zkušenosti důležité pro úspěšné překonání podnikatelských nástrah,“ doplňuje Pavel Finger

Správnou cestou jsou moderní technologie

Jednou z cest, kterou by se měly české firmy vydat, aby překonaly současné složité období, je digitalizace a využití moderních technologií. Jedním z partnerů Ocenění Českých Exportérů je společnost Vodafone, která se snaží zástupcům tuzemského byznysu ukázat směr.

„Firemním zákazníkům přinášíme kurzy online marketingu ve Vodafone Digiakademii a poradenský portál
V-Hub, který se zaměřuje na oblasti jako je práce na dálku či online bezpečnost. Pomáháme tak zákazníkům budovat jejich digitální budoucnost v náročné době vyžadující intenzivní online aktivitu,“
 říká Michal Müller, obchodní a marketingový ředitel pro firemní zákazníky Vodafonu. A dodává: „Výhodou digitálních a online řešení je vyšší efektivita bez ohledu na to, kde zrovna jste“.

Již několik měsíců v řadě meziročně roste počet nových exportních zakázek, což je pro českou otevřenou ekonomiku, která na vývozu zboží a služeb stojí, dobrá zpráva.

Jak se pandemie projevila na českých exportérech a vidíte od loňského roku posun k lepšímu, ptáme se Václava Lorence, jednatele společnosti Lorenc Logistic, která je rovněž jedním z partnerů projektu.

„Pandemie je tu s námi už dlouho a většina společností zjistila, že pokud chtějí přežít, musí diverzifikovat své činnosti a minimalizovat tak riziko. Mnoho firem, včetně nás si uvědomilo, že je potřeba zefektivnit procesy a tvořit finanční rezervy. Zároveň se nebát investovat do automatizace a digitalizace. Zda je letošní rok lepší než ten minulý, nedokážu říct. Většina firem, které toto náročné období zvládla se naučila s Covidem fungovat a spoléhat sama na sebe,“ sděluje Václav Lorenc.

 

Výsledky:

Vítězem v kategorii MALÁ SPOLEČNOST se stala společnost NOMINAL CZ OBCHODNÍ s.r.o., na druhém místě skončila INTERCONTI Ing. Tomáš Bravený s.r.o. a pomyslný bronz patří společnosti ATELIER TECHNIK s.r.o.

Kategorii STŘEDNÍ SPOLEČNOST ovládla firma ARBYD CZ s.r.o., druhé místo získala mmcité a.s. a na třetím místě se umístila společnost C.S.O., spol. s r.o.

Kategorii VELKÁ SPOLEČNOST vévodí společnost Charvát a.s., následována společnostmi FARMAK, a.s. na druhém místě a společností AGROSERVIS TRADING a.s. na místě třetím.

 

Bližší informace o projektu najdete na stránkách Ocenění českých exportérů

Projekt podporují:

Zakladatel:                              

Agentura Helas

Odborný garant:                   

CRIF – Czech Credit Bureau

Partneři:                                    

AC-T servis, Advanced Medical Solutions, Advantage Consulting, AffilBox, Alive, AMSP ČR, ATELIER – S, Česká exportní banka, Česká mincovna, D A Q U A S, ECOAR, Eternal by Helena, Fortinet, HMV COMMERCE GROUP, Harmonelo,
JŠK advokátní kancelář, KLIMSZ, KOMPASS Czech Republic, Lorenc Logistic, MEDIAREX COMMUNICATIONS, Palatinum, Toyota Material Handling CZ, Veracomp, VERE PRAGUE, Vodafone Czech Republic

 

Pro další informace v České republice můžete kontaktovat:
Agentura Helas, s.r.o.
Petra Tůmová, tel: 775 718 425, email: petra.tumova@helas.org

 

Medailonky vítězů

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ 2022

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis, spol. s r.o.
Logo - Advantage Consulting
Logo - ALIVE s.r.o.
Logo - Česká exportní banka, a.s.
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - DataClue s.r.o.
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - FORTINET
Logo - FORTINET
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - KLIMSZ
Logo - Kompass Czech
Logo - Microsoft
Logo - PALATINUM
Logo - Veracomp
Logo - Vere Prague

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - ČIANEWS
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - FRANCHISING.CZ
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - Regionální televize
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice