Loading...

ALCA PLAST: TECHNICKÉ OBORY MAJÍ BUDOUCNOST

28.07.2017

„Sehnat do firmy kvalitního a kvalifikovaného pracovníka je v České republice dnes téměř nadlidský výkon“ říká v rozhovoru František Fabičovic, generální ředitel společnosti Alcaplast.

Můžete nám představit Vaši společnost?

Společnost Alcaplast jsme s manželkou Radkou Prokopovou založili jako čistě rodinný podnik v roce 1998. Chtěli jsme tehdy nahradit produkty sanitární techniky, z většiny vyrobené v zahraničí, tuzemskými. Současný Alcaplast zaměstnává kolem 550 lidí, kteří pracují ve třech výrobních halách na celkové ploše 40 tisíc metrů čtverečních. Jsme největším výrobcem sanitární techniky ve střední a východní Evropě. Na 70 procent svých produktů vyvážíme do zahraničí.

Co bylo v životě Vaší firmy nejtěžší?

S těžkostmi jsme se museli potýkat například v roce 2008, kdy spadl developerský trh a akcie firem klesaly prudce dolů. Podobně tomu bylo i v roce 2000. Toto zlomové datum s sebou přineslo řadu změn. Nejen pozitivních. Alcaplastu se výrazně dotkla invaze levných výrobků z Číny. S manželkou jsme tenkrát přemýšleli, zda má to, na čem jsme usilovně začali pracovat, vůbec do budoucna smysl. Vytrvali jsme i proto, že jsme věřili, že jako ryze česká firma s kvalitními tuzemskými výrobky musíme prorazit. Což se nakonec i potvrdilo. Další velký problém jsme řešili několik let zpátky i s nekvalitními subdodávkami. Nakupovali jsme jednotlivé části do našich výrobků, za které jsme však zodpovědnost měli my. Tehdy jsme řešili řadu nepříjemných reklamací. Teď si vyrábíme tyto části sami.

Jak se vypořádáváte s nedostatkem kvalifikovaných pracovních sil? Je to opravdu takový problém, jak se o něm mluví?

Tuhle otázku mi už položila řada lidí před Vámi. Bohužel i po letech musím odpovědět stejně – získat do firmy kvalitního a kvalifikovaného pracovníka je téměř nadlidský výkon. Rád bych apeloval na děti, které jsou technicky zdatnější a v patnácti letech se rozhodují, kterým směrem se po základní škole vydat, aby vyhledaly odborné školy nebo učiliště. V naší společnosti, dá se říci, neustále poptáváme pozice jako jsou seřizovač strojů, elektrotechnik, programátor robotů, obsluha CNC frézy a podobně. Takže zpět k Vaší otázce – ano, skutečně je to velký problém.

Vaše společnost se také zaměřuje na export. Co je podle Vás pro úspěch na zahraničních trzích v současné době klíčové?

Kvalitní výrobek za přijatelnou cenu – ne nutně nejlevnější. Dále pak flexibilita a inovativnost. No a především aktivní, jazykově dobře vybavený, obchodní tým.

Jaké jsou plány Vaší firmy v horizontu následujících pěti let?

Věřím, že do pěti let se rozjede výroba v naší nejnovější a největší hale C, kterou momentálně v Břeclavi stavíme. Firmu za pět až deset let vidím větší a konkurenceschopnější v rámci evropského regionu.

Společnost Alcaplast se stala jedním z vítězů soutěže Ocenění českých lídrů. Co pro Vás toto ocenění znamená?

Prvního místa od poroty si neskutečně považujeme už proto, že výsledky byly hodnoceny hned několika finančními ukazateli. Vítězství je zadostiučiněním naší dlouholeté tvrdé práce.

SPOLEČNOST ALCA PLAST OBSADILA PRVNÍ MÍSTO V KRAJI PRAHA, KDE KRITÉRIÍM SOUTĚŽE VYHOVĚLO CELKEM 263 FIREM. MEDAILONEK SPOLEČNOSTI NALEZNETE ZDE.

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis
Logo - ARTEX informační systémy
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Intedat
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - Microsoft
Logo - PROFIMA EFFECTIVE, s.r.o.
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - ČSOB
Logo - TROX TECH-TRADE
Logo - Zásilkovna

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - IDC - FOOD
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS
Logo - BERGL DIAMONDS

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BUSINESSINFO.CZ
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice