Loading...

Základem je rovnováha, krize – nekrize

10.09.2020

#restartpodnikani Základem je rovnováha, krize – nekrize

„Vše, co dělám, dělám s láskou a doporučuji s úsměvem,“ říká Jana Kolrusová, lektorka a majitelka společností Fit, zdraví, výživa®, Dandelion a První pampeliškové kavárny v Česku. Na co se během krize odbornice na výživu zaměřila a nač se jí lidé nejvíc ptali?

Jak se lidé stravovali během krize – řešili víc to, co jí nebo naopak kupovali spíše akční a levnější potraviny?
Období krize bylo velmi složitým obdobím pro každého z nás. To se samozřejmě odrazilo také do přemýšlení o stravování, a tedy i do nákupu potravin. Kvalitní potraviny nám mohou pomoci nejen prodloužit život, ale také jej vybavit co do prevence onemocnění. Já osobně vnímám veřejnost ve dvou skupinách. První z nich zahrnuje lidi, kteří chápou stravu jako součást životního stylu, který může vylepšit jeho kvalitu. Ti v období krize nakupovali kvalitnější potraviny – hlavně od lokálních farmářů a zemědělců. Druhá skupina lidí vnímala krizi jako finanční a kupovali spíše levnější potraviny a velké množství.

Přispěla krize k hlubšímu přemýšlení o zdraví?
Určitě! Když se podíváte na to, jak široký sortiment a kolik druhů potravin nabízí supermarkety, spousta lidí ve finále nakupuje podle toho jak hezký obal či etiketu potravina má. Problém je v tom, že složení už málo kdo čte. V období krize lidé pochopili, že oni sami musí udělat co nejvíce pro své zdraví, aby se onemocnění vyhnuli. Jejich dotazy pak logicky mířily k tomu, jaké potraviny zvyšují imunitu a pomáhají v prevenci onemocnění.

Na co a koho se zaměřují vaše služby?
Poradenská činnost je pro ty, kteří trpí onemocněním diabetes, na vysoký krevní tlak, cholesterol a mají problémy s nadváhou. Zaměřuji se také na sportovce a děti. Právě u nich špatné stravovací návyky začínají. Přednáškovou činnost směřuji na prevenci zdraví, základy výživy a související. Připravuji i přednášky a výukové hodiny pro mateřské a základní školy na jimi vybrané téma. Mimo svých poradenských, školitelských a vyučujících služeb, vlastním První pampeliškovou kavárnu v české republice, kde vyrábím unikátní výrobek, který je zaměřen na prevenci zdraví. Jedná se o bezkofeinovou variantu kávoviny z praženého kořene smetánky lékařské. Míchám bylinkové čaje a pražím kávová zrna metodou Fluid Bed. Naše výrobky se pravidelně účastní různých soutěží a získávají ocenění jako Česká chuťovka, regionální potravina, MLS Pardubického kraje a jiné.

Jak jste fungovala během krize?
Asi nejvíc jako matka a učitelka mé devítileté dcery. Velká část mé práce se přesunula na poradnu a dotazy lidí na prevenci zdraví a výrobu pro náš eshop, přes který lidé hodně nakupovali. Sama jsem věděla, že je třeba si navzájem pomáhat, a tak jsme v naší kavárně umožnili prodej výrobků místních farmářů a zemědělců, který funguje dále i po krizi a stále se zvětšuje zájem o ně. Nejen u místních lidí.

Celý rozhovor si můžete přečíst ZDE

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis
Logo - ARTEX informační systémy
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Intedat
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - Microsoft
Logo - PROFIMA EFFECTIVE, s.r.o.
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - ČSOB
Logo - TROX TECH-TRADE
Logo - Zásilkovna

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - IDC - FOOD
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS
Logo - BERGL DIAMONDS

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BUSINESSINFO.CZ
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice