Loading...

Uniformy jako součást firemní kultury reprezentují a utvářejí první dojem

17.03.2021

Ivana Jedlička IVN ATELIER pracuje s inspirací, dlouhodobou vizí a v souladu s tím reflektuje přítomný moment. Díky své flexibilitě, kreativnímu myšlení a osobnímu přístupu je v oboru již osmadvacet let. Každou zakázku bez ohledu na její objem vnímá jako výjimečnou a klientovi věnuje stejnou péči ať už si objedná dvě uniformy do bistra, nebo dvě stovky stejnokrojů pro velkou společnost.

Jak dlouhá byla cesta k dnešní podobě značky?
Právě nyní, v únoru, jsme slavili 28 let od založení značky a stejnojmenné firmy „IVN“ (inspirace – vize – nyní). Snažíme se všechny tři písmena v názvu naší firmy „do písmene plnit“. Inspirace je základem naší tvorby, bez vize to dlouhodobě nejde a snažíme se pracovat a žít vždy přítomností, žádný jiný čas než „nyní“, k dispozici nemá nikdo z nás.

  Navrhujete a šijete firemní uniformy ve velkém, ale v malých sériích. V čem cítíte svou konkurenční výhodu?
Jednoznačně je to náš bezkonkurenční servis, který jsme schopni našim zákazníkům poskytnout! Bylo období, kdy právě naše snaha všem klientům vyhovět i v „jednokusových“ položkách, nás stála mnoho sil a nemožnost dodržet vždy termíny dodání. Ale i s tím jsme si poradili a v posledních letech už vše fungovalo, aniž bychom museli z našeho servisu slevit. Každá zakázka, bez ohledu na jejím objemu, nás zajímá a věnujeme každému klientovi stejnou péči. A to od bezplatného návrhu až po konečnou realizaci uniforem.

V čem je váš přístup unikátní?
Naše obchodnice jsou zároveň zkušené návrhářky, s citem pro detail, s pochopením pro danou profesi, se znalostí materiálů a střihů. Takže dokážeme poradit a vytvořit uniformu téměř pro každého, kdo ji potřebuje. 

Co všechno potřebujete od klienta vědět, než začnete na zakázce pracovat?
Vidět prostor a stávající uniformy, vyslechnout si přání a nápady, zjistit možnosti údržby a nároky na kvalitu a také cenovou představu. Odmítáme chodit do tendrů, kde jediným kritériem je jen porovnání cenových nabídek. Zákazník nám řekne, do jaké částky se máme s našimi návrhy a realizací dostat a my se potom snažíme přijít s řešením, které je v dané cenové hladině nejvýhodnější.

 

S jakými materiály pracujete nejčastěji a proč?
To záleží na jednotlivých profesích a náplni jejich práce. Látky i doplňky samozřejmě pořizujeme od výrobců, kteří jsou zaměřeni právě na materiály pro profesní využití, takže splňují veškeré certifikáty a požadavky na kvalitu a životnost.

Jak vypadá vaše firemní uniforma?
Kromě naší etikety za krkem „IVNprofi“, je stylová, pohodlná, kvalitní a nápaditá.

Na jakých základech a hodnotách stojí vaše podnikání?
Za těch 28 let naší společné práce jsme již opravdu prověřený tým šestnácti kolegů a každý z nás už je opravdovým odborníkem na to, co má na starost. Ale slušnost a vzájemná podpora, loajalita a morálka stojí ještě nad zmiňovanou profesionalitou. Není to možná finančně nejvýhodnější, ale pracovat s lidmi, se kterými pracovat chcete a se kterými se cítíte dobře, je jednou z výhod vlastního podnikání. A jakkoliv to může znít jako fráze, tak peníze opravdu nejsou všechno. Čas je to, co je v našich životech nejdůležitější, a proto má velký význam, jak a s kým, ho chceme trávit.

Které největší milníky vnímáte v historii vaší firmy?
Začali jsme se značkou IVN ATELIER, což byla móda pro pracující podnikatelky a manažerky, které chtěly kvalitní, nadčasové a neotřelé kolekce, modely vzájemně kombinovatelné, osobité a navržené v našem minimalistickém stylu. Dvakrát zas rok velké přehlídky v Praze a Karlových Varech, modelová konfekce v desítkách butiků. Po deseti letech tento náročný kolotoč postupně upozadila právě tvorba uniforem pod značkou IVNprofi, pro banky, hotely, restaurace, cestovní kanceláře, kasina, školy, security a další obory. Nyní je jednoznačným mezníkem, jako ostatně pro celý svět, covid. Ze dne na den naši velcí i malí klienti museli zavřít své provozovny. Po prvních týdnech, kdy se vše kolem zastavilo, jsme začali intenzivně pracovat na našem, dlouho plánovaném, e-shopu původní značky IVN ATELIER, jehož základem jsou naše nestárnoucí „dokonalá“ trička a další modely, které naše zákaznice mají i po dvou desetiletích stále ve svých skříních. V červenci jsme spustili e-shop a nyní přichází opravdové uspokojení. Všude se dnes nahlas mluví o ekologii, o udržitelné módě „slow fashion“. Jsem nadšená, že se ekologie konečně stala „módním stylem“ a jsem moc ráda, že my právě takovou módu opravdu, už desetiletí, vyrábíme. Jednou z udržitelných cest pro naši planetu je omezení spotřeby. Zastavit a zpomalit nesmyslný kolotoč výroby, nakupování a následného vyhazování. Zastavit ho my všichni můžeme, ve všech oblastech našeho lidského konání, nakupováním kvalitních výrobků, které nám budou sloužit opravdu dlouhý, dlouhý čas. Vždy jsme tvořili nadčasovou módu v minimalistickém stylu a nyní mi to opravdu dává smysl a našim výrobkům právě ten přesah, který mi v té naší módní „branži“ doposud chyběl.

Jaká podnikatelská výzva byla pro vás nejnáročnější?


Pro mě osobně je to stále stejná věc – skloubit svou osobnost volnomyšlenkářské a zasněné návrhářky, s potřebami perfekcionistky ve mě, která vede firmu a svůj tým. To je ta rozpolcenost mé duše.

Jak velkou roli sehrála ve vašem podnikání pandemie, jak se vám daří motivovat zaměstnance a překonávat překážky spojené s mnoha opatřeními?
Hned na začátku pandemie, v březnu minulého roku jsme se po dvaceti letech, odstěhovali z naší milované Prahy 1 z Břehové ulice do, už čtyři roky připraveného ateliéru, v Loděnicích. Ukázalo se to nakonec velmi rozumným, úspěšným a úsporným řešením. Podle potřeb se scházíme a pak pracujeme ze svých domácích kanceláří. Naše dílna v Karlových Varech jede beze změny, jen nyní místo uniforem šijeme naše „dokonalá“ trika a kalhoty. Naštěstí jsou z nich naše zákaznice nadšené a každý týden se nám zvyšují objednávky. Také máme individuální konzultace a navrhujeme tak i kolekce „na míru“, stejně jako kdysi, jen to má nyní po těch dvaceti letech úplně jiný náboj, kvalitu i úroveň.

Máte v životě/ práci nějaký vzor?
Svůj, zatím neutuchající, entuziasmus jsem zdědila po své mamince a myslím si, že právě ten stojí za těmi roky podnikání. Štěstí jsem měla na svoji společnici Hanku, bez které by to prostě nefungovalo a na zdi v obývacím pokoji mám portréty „velkých“ lidí, kdy každý mě něčím oslovil. Mám ráda v lidech „dobro“!

Na co jste ve firmě hrdí?
Na nás, na všechny, co tam nyní už léta fungujeme. V pandemii pracujeme za minimální mzdu… stále nám ta práce stojí za to.

Co je vaším tajemstvím úspěchu?
Všichni se učíme a přizpůsobujeme, vyvíjíme a měníme, vše je neustále v pohybu. To miluji!

Jaké chystáte novinky a jaké máte plány do budoucna?
Po spuštění zmiňovaného e-shopu www.ivnatelier.cz se nyní chystáme kompletně přepracovat naše stránky www.ivnprofi.cz. Už máme spousty nápadů, jak dělat věci jinak a lépe. Hodně věcí už bude fungovat jinak než dříve a to i v oblasti uniforem. Chceme být připraveni, až se otevřou první hotely, restaurace a kavárny, abychom mohli svým zákazníkům nabídnout zase úplně „jiné“ uniformy!

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ 2021

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis, spol. s r.o.
Logo - Advanced Medical Solutions
Logo - Advantage Consulting
Logo - AffilBox.cz
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Česká exportní banka, a.s.
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - DAQUAS
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - FORTINET
Logo - FORTINET
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - KLIMSZ
Logo - Kompass Czech
Logo - Lorenc Logistic
Logo - MEDIAREX
Logo - NSG MORISON
Logo - PALATINUM
Logo - Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Logo - Veracomp
Logo - VODAFONE

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BUSINESS LEADERS
Logo - ČIANEWS
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - FRANCHISING.CZ
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - Regionální televize
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice