Loading...

Šaty dělají člověka, firmu firemní identita

18.12.2020

Víte, jak má váš byznys fungovat. A víte také, jak má působit? Vtiskněte svému podnikání tu pravou tvář pomocí několika jednoduchých zásad ohledně budování firemní identity a nastavení vizuálního stylu.

Založili jste si právě svou první firmu nebo chcete více šlápnout do současného podnikání a očekáváte, že odteď bude všechno hlavně o reklamě? Pak si dejte pozor, abyste neudělali velmi častou chybu – jen samotná reklama k úspěchu nestačí. Abyste dokázali zákazníky přesvědčit, že to s podnikáním myslíte vážně a vyplatí se jim za vámi přijít, musíte nejprve věnovat dostatek času vytvoření promyšlené firemní identity.

Pod pojmem firemní identita (firemní styl, podniková identita nebo anglicky corporate identity) si představte především způsob prezentace vaší firmy veřejnosti, tedy jak chcete být vnímáni svým okolím a zákazníky. Pod firemní identitu patří také pravidla, která platí uvnitř firmy, protože úspěšná firma musí být perfektně vyladěná i zevnitř. Aby mohla být firemní identita účinná, musí stanovit a dodržovat pevná pravidla i způsoby prezentace, které firmu uvnitř sjednotí a navenek ji dokážou odlišit od konkurence.

DOBŘE PROMYSLETE NÁZEV FIRMY

To první, co odlišuje každou firmu v očích zákazníků, je samotný její název. Vybrat vhodné jméno je proto jeden z nejtěžších úkolů, které vás při budování firemní identity čekají. Mělo by být na první pohled zajímavé, vzbudit pozornost, a zároveň vás jednoznačně identifikovat. Aby si název vaší firmy zasloužil označení „dobře zvolený“, měl by splňovat tato pravidla:

  • Být snadno zapamatovatelný, zajímavý a nápaditý.
  • Odlišit vás od konkurence.
  • Vztahovat se k oboru vašeho podnikání.
  • Lidé ho musí umět bez problému vyslovit a napsat.
  • Pokud směřujete i na zahraniční trhy, přemýšlejte rovnou v angličtině.
  • Nesmí být v rozporu s jiným již existujícím názvem firmy.

ZAREGISTRUJTE SI DOMÉNU

Při vymýšlení vhodného názvu nezapomínejte, že vaše firma bude potřebovat i online prezentaci, především webové stránky a velmi pravděpodobně i eshop. Měli byste tedy vybírat název, ke kterému najdete volnou internetovou doménu. Především u eshopu je žádoucí, aby se název jeho značky shodoval s adresou webu.

Více informací naleznete ZDE

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ 2021

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis, spol. s r.o.
Logo - Advanced Medical Solutions
Logo - Advantage Consulting
Logo - AffilBox.cz
Logo - Airclean
Logo - ALIVE s.r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - ATELIER - S
Logo - Česká exportní banka, a.s.
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - DAQUAS
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - FORTINET
Logo - FORTINET
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - KLIMSZ
Logo - Kompass Czech
Logo - Lorenc Logistic
Logo - MEDIAREX
Logo - PALATINUM
Logo - Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Logo - Veracomp
Logo - Vere Prague
Logo - VODAFONE

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BUSINESS LEADERS
Logo - ČIANEWS
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - FRANCHISING.CZ
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - Regionální televize
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice