Loading...

Šaty dělají člověka, firmu firemní identita

18.12.2020

Víte, jak má váš byznys fungovat. A víte také, jak má působit? Vtiskněte svému podnikání tu pravou tvář pomocí několika jednoduchých zásad ohledně budování firemní identity a nastavení vizuálního stylu.

Založili jste si právě svou první firmu nebo chcete více šlápnout do současného podnikání a očekáváte, že odteď bude všechno hlavně o reklamě? Pak si dejte pozor, abyste neudělali velmi častou chybu – jen samotná reklama k úspěchu nestačí. Abyste dokázali zákazníky přesvědčit, že to s podnikáním myslíte vážně a vyplatí se jim za vámi přijít, musíte nejprve věnovat dostatek času vytvoření promyšlené firemní identity.

Pod pojmem firemní identita (firemní styl, podniková identita nebo anglicky corporate identity) si představte především způsob prezentace vaší firmy veřejnosti, tedy jak chcete být vnímáni svým okolím a zákazníky. Pod firemní identitu patří také pravidla, která platí uvnitř firmy, protože úspěšná firma musí být perfektně vyladěná i zevnitř. Aby mohla být firemní identita účinná, musí stanovit a dodržovat pevná pravidla i způsoby prezentace, které firmu uvnitř sjednotí a navenek ji dokážou odlišit od konkurence.

DOBŘE PROMYSLETE NÁZEV FIRMY

To první, co odlišuje každou firmu v očích zákazníků, je samotný její název. Vybrat vhodné jméno je proto jeden z nejtěžších úkolů, které vás při budování firemní identity čekají. Mělo by být na první pohled zajímavé, vzbudit pozornost, a zároveň vás jednoznačně identifikovat. Aby si název vaší firmy zasloužil označení „dobře zvolený“, měl by splňovat tato pravidla:

  • Být snadno zapamatovatelný, zajímavý a nápaditý.
  • Odlišit vás od konkurence.
  • Vztahovat se k oboru vašeho podnikání.
  • Lidé ho musí umět bez problému vyslovit a napsat.
  • Pokud směřujete i na zahraniční trhy, přemýšlejte rovnou v angličtině.
  • Nesmí být v rozporu s jiným již existujícím názvem firmy.

ZAREGISTRUJTE SI DOMÉNU

Při vymýšlení vhodného názvu nezapomínejte, že vaše firma bude potřebovat i online prezentaci, především webové stránky a velmi pravděpodobně i eshop. Měli byste tedy vybírat název, ke kterému najdete volnou internetovou doménu. Především u eshopu je žádoucí, aby se název jeho značky shodoval s adresou webu.

Více informací naleznete ZDE

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ 2020

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - DAQUAS
Logo - PALATINUM
Logo - NSG MORISON
Logo - Kompass Czech
Logo - VODAFONE
Logo - Advanced Medical Solutions
Logo - FORTINET
Logo - Lorenc Logistic
Logo - Veracomp
Logo - Veracomp
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - MEDIAREX
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - KLIMSZ
Logo - AC-T servis, spol. s r.o.
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - AffilBox.cz
Logo - Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Logo - Advantage Consulting

Mediální partneři

Logo - ČIANEWS
Logo - Regionální televize
Logo - TRADE NEWS
Logo - Age
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - DENÍK
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - FRANCHISING.CZ
Logo - PROSPERITA
Logo - BUSINESS LEADERS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice
Logo - Inpublic Group