Loading...

Nejlepší referencí jsou klienti, kteří se k nám vracejí i po mnoha letech

17.03.2021

Příběh firmy Orsei Dagmar Křížová začala psát před pětadvaceti lety, kdy ji souhra šťastných náhod dovedla k práci s textilem. Dnes je díky výjimečné kvalitě, preciznosti a spolehlivosti partnerem pro architekty, designéry a realizuje zakázky pro hotely, kanceláře i soukromé osoby.

 

Pětadvacet let na trhu, to v dnešní době znamená opravdovou značku kvality. Povězte nám, jaké byly vaše začátky a jaké události vnímáte jako hlavní milníky v historii vaší firmy?
Na úplném začátku to byla souhra náhod, která mě dovedla v roce 1992 k práci s textilem. Zaujaly mě produkty plněné materiálem, který byl jakýmsi předchůdcem dutého vlákna. Nejdříve jsem tyto produkty jen prodávala, ale začalo se mi ohromně dařit a dodavatelská firma už nedokázala uspokojit poptávku, a tak jsem se do výroby pustila sama. Začínala jsem dekami, polštáři a povlečením na ně. Průběžně pak přicházela další poptávka od zákazníků a rozšíření sortimentu o ubrusy, záclony a závěsy a začala převažovat zakázková práce. V roce 1994 už jsem na to nestačila sama a zařídila si šicí dílnu s prvními zaměstnanci.  Měli jsme štěstí a začaly se na nás obracet i významné hotely pro které jsme pak realizovali především okenní dekorace. V roce 1996 už jsme měli první showroom ve Štěpánské ulici kde jsme vydrželi celých šestnáct let.

Ten raketový start i roky budování úspěšné značky vás musely nabíjet velkou pozitivní energií, pak ovšem jediný krok vše zkomplikoval. . .
Podnikání nejsou jen chvíle, kdy za svou práci sklízíte úspěch, ale také situace, co nemůžete ovlivnit. Taková chvíle nastala například, když jsem podepsala smlouvu na pronájem velkého showroomu v Holešovicích. Stavba se protahovala a my se nastěhovali o rok později, do toho přišla krize v roce 2011. Pak přišlo složité období a když se nám po roce začalo znovu dařit, dům se pohnul a my nemohli showroom využívat. To místo pro nás nemělo nejspíš dobrou energii, protože ve chvíli, kdy bylo možné se do provozu vrátit následovalo setkání s novým majitelem a zvýšení nájmu o padesát procent. Než jsme našli opět to pravé, museli jsme sice projít ještě jednou negativní zkušeností, ale nakonec vše dobře dopadlo. V podnikání se stejně jako v životě střídají různé fáze.

Spolupracujete s architekty a designéry, zhmotňujete jejich vize. Jak jste vy osobně zapojená do výrobního procesu?

 
Většinou jsem ten první člověk, který se s klientem společně s architektem setkává. Řeším technické záležitosti, získám přehled o zakázce a informace pak předám i se základním zaměřením do týmu. V některých případech si nechávám zakázku osobně až do konce.

V čem cítíte svou sílu a výjimečnost?
V kvalitě, preciznosti, spolehlivosti a tradici. Klienti se k nám i po letech vracejí, jsme pro ně zárukou kvality. Naše dobré jméno se šíří na základě referencí. Stalo se nám dokonce nedávno, že si na nás klient vzpomněl po šestnácti letech a přišel s novou zakázkou.

Vašimi klienty jsou z padesáti procent hotely. Jak moc pandemie ovlivnila vaše podnikání a jak jste se ve firmě zvládli přizpůsobit opatřením?
Co se týče objemu zakázek, tak ten se v této oblasti samozřejmě snížil. Showroom máme sice pro klienty zavřený, ale pracujeme na zakázkách a šijeme dál. Co se týče lidí v týmu tak jsme měli štěstí a něčem předběhli dobu zhruba o deset let. Home office u nás v případě potřeby dobře fungoval totiž i v minulosti. Na své spolupracovníky se můžu stoprocentně spolehnout.

Výroba je tedy ryze česká, ale materiál v požadované kvalitě v Čechách není k dostání. Kde látky nakupujete?
Snažíme se v každém segmentu hledat tu nejvyšší kvalitu, nakupujeme v Itálii, Německu, Francii, Holandsku, Belgii, Polsku, Británii. Situace s dodávkami látek se teď, ale komplikuje a na zásilku z Británie například čekáme už čtrnáct dní.

Jaké novinky pro své klienty chystáte?
Kromě toho, že se stávají dostupnějšími řešení jako jsou například motorické garnýže, které můžete ovládat telefonem, trendem jsou funkční a ekologické látky, kolekce látek z recyklovaných plastů, tak bych se ráda více zaměřila například na akustické látky, pomocí nichž vytvoříte v kanceláři příjemný koutek, který poskytne větší soukromí například při telefonování. Také bych obzvláště v dnešní době, kdy se daleko více zaměřujeme na zdraví každému doporučila závěsy, které vám zajistí dokonalou tmu pro kvalitní spánek. Obzvláště ve městech, kde máte spoustu světelného smogu je potřeba na takové detaily myslet.

Co vám osobně dělá v interiéru radost?


Mám ráda moderní, pěkně sladěný interiér, ve kterém například dekorační polštářky korespondují se závěsy, povlečení je sladěné tak, aby naopak nerušilo vzory a je vyrobeno z vysoce kvalitních materiálů jako je například hedvábí.

Jak se vám daří udržovat si váš optimismus?
Asi tím, že se vždy hledám řešení a nepoddávám se problémům. Věřím, že všechno dobře dopadne a snažím se tomu pomoci.

 

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis
Logo - ARTEX informační systémy
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Intedat
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - Microsoft
Logo - PROFIMA EFFECTIVE, s.r.o.
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - ČSOB
Logo - TROX TECH-TRADE
Logo - Zásilkovna

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - IDC - FOOD
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS
Logo - BERGL DIAMONDS

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BUSINESSINFO.CZ
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice