Loading...

MOTIVUJÍ MĚ ZÁKAZNÍCI A MŮJ SYN

15.08.2024

Podnikatelský příběh Jany Marie Chladové spojený s potřebami miminek a jejich rodičů se začal se psát dlouho předtím, než se sama stala mámou. Povedlo se jí obyčejnému spotřebnímu produktu dát neobyčejný šmrnc. Tuzemské maminky si získala originálními barevnými plenkami s hravými motivy a dnes už se Kolorky s jednorožci či srdíčky prodávají i v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Itálii.     

Kolorky zpříjemňují každodenní život maminkám i jejich dětem již sedm let. Co bylo tím prvním impulzem, který vás k nápadu přivedl? 
Prvním impulzem byla má touha po absolutní svobodě v práci. Tu mi částečně zprostředkovala firma, pro kterou jsem pracovala 18 let. Nicméně mi čím dál více chyběla ta absolutní svoboda a nestresující pracovní prostředí. Postupem času se to vyvíjelo. Od roku 2014 jsem přemýšlela, jak se realizovat, kam nasměrovat svoji energii a kde zužitkovat zkušenosti z obchodu. Četla jsem knihy a časopisy, a pak jsem v jednom z nich našla inspiraci. Tím se na jaře roku 2016 zrodila myšlenka, na podzim jsem založila firmu a v červnu 2017 spustila svůj první e-shop Kolorky.

Jak vypadal váš profesní život před Kolorkami? 
18 let jsem pracovala pro firmu, kde jsem se naučila pohybovat ve světě obchodu, komunikovat s klienty, řídit projekty, pracovat se systémy a také zodpovědnosti. Postupně jsem prošla různými pozicemi od obchodního zástupce až po manažera skupiny. Touha po vlastní realizaci však byla silnější než jakékoliv obavy. Svět financí jsem opustila na konci roku 2018. Rok a půl jsem seděla na dvou židlích. Nenechala se odradit neznalostí byznysu, legislativy, grafiky, prostředím e-commerce. Každý den jsem se učila, co bylo zrovna potřeba, abych mohla pokračovat ve své cestě za absolutní svobodou a vytvořením něčeho, co mě skutečně naplňuje.

V čem je váš produkt unikátní? 
Unikátní byl v počátku tím, že v České republice podobný koncept nebyl. Byla jsem první, kdo s tímto konceptem do ČR přišel a našla jsem díru na trhu. Kolorky si rychle našly a stále nacházejí spokojené zákazníky. Myslím, že je to nejen díky jedinečným cool potiskům, které doplňují dětský šatník, ale hlavně díky komfortu, který rodičům a dětem nabízejí.
Rodiče se mohou spolehnout na funkčnost našich výrobků, na jejich šetrnost k přírodě, kvalitu materiálu, ale i zákaznický servis, který jim poskytujeme. Alespoň tak nám to píší naši zákazníci. Samozřejmě mi chodí i negativní zprávy, ale z těch se snažím poučit a neustále hledat nové možnosti. 

Podařilo se vám naplnit vaši počáteční podnikatelskou vizi? 
Ano, jsem sama svým pánem, což byla jedna z mých hlavních vizí. Možná jsem si představovala, že věci půjdou jednodušeji a nebudou žádné mantinely, ale realita je jiná. I ve své firmě narážím na různé překážky, ať už jde o technické, logistické nebo finanční možnosti, legislativní, právní, či jiné normy. 
Stává se, že musím přizpůsobit své plány aktuálním okolnostem a hledat nové cesty. Přesto stále jdeme dál a neustále hledáme nové možnosti a zlepšení. Dnes už na to nejsem sama – mám kolegyně, kterým plně důvěřuji a na které se mohu spolehnout. Díky jejich podpoře a spolupráci se mi daří lépe překonávat výzvy a posouvat firmu kupředu.

Jaký typ maminek kupuje Kolorky? 
Naše zákaznice jsou moderní, vědomé a pečující maminky, které chtějí pro své děti to nejlepší a zároveň mají respekt k přírodě.

Ke Kolorkám přibyla před časem ještě řada KLRK HOME. Na co přesně je zaměřená a jak vzniká? 
KLRK HOME vznikla z přirozené potřeby našich zákazníků, kteří hledají kvalitní a udržitelné produkty nejen pro své děti, ale i pro svůj domov. Zaměřili jsme se na výrobky jako mušelínové pleny, rostoucí metry a plakáty, které jsou nejen funkční, ale zakládají si na designu a jsou lokální. Nicméně, s mojí kolegyní, se kterou jsme KLRK HOME založily, jsme se dohodly na ukončení. Letos nebo příští rok budeme fúzovat pod značku Kolorky. Naši zákazníci o nic nepřijdou, právě naopak – mohou se těšit na spoustu novinek, které již brzy představíme.

Jste ryze ženský tým. Jak si vybíráte klíčové hráče do týmu? 
Ano, je to tak. Zrovna nedávno mi někdo chválil tým, který mám. Moje kolegyně si mě vlastně samy našly. Dávám jim prostor k práci a nechávám je, aby se realizovaly bez zbytečného tlaku. Jelikož nevytvářím tlak na sebe, chráním před ním i je. Věřím, že díky tomu mi neodcházejí. V naší firmě je důležité, aby se každý cítil pohodlně a měl možnost růst a učit se novým věcem.

Co vás nejvíce motivuje a nabíjí energií? 
Můj syn Bruno Vincent. I když s tou energií je to někdy i naopak. :-) Díky němu mám teď více jasno a otevřel mi nové obzory pro business, byť to sám ještě nevnímá. Také zákazníci velkou měrou přispívají k mé motivaci. Jejich zpětná vazba a podpora mě vždy povzbudí a dodá mi sílu pokračovat dál. 
Velkým uznáním a ctí je pro mě aktuálně i zařazení do žebříčku 200 nejvlivnějších žen Česka časopisu Forbes. To mě utvrdilo v tom, že to, co dělám, má smysl a hodnotu nejen pro mě, ale i pro ostatní. 

Bez čeho se neobejdete? 
„Neobejdu se bez lásky mého syna Bruna Vincenta. On je pro mě neustálým zdrojem inspirace a motivace. Jeho přítomnost mi dává sílu.

Jaké vlastnosti vám pomáhají zvládat výzvy a vynesly vás k tak úspěšnému podnikání? 
„Dá se říci úspěšnému? Jsem ráda, že to tak vidíte. Jsem odhodlaná, někdy až urputná, a mám silnou vnitřní motivaci. Věřím v to, co dělám, a nevzdávám se. Je potřeba odložit obavy, překonávat složité situace, které na první pohled vypadají neřešitelně, a jít stále dál, klidně po malých krůčcích.
Také jsem flexibilní. Je potřeba se neustále přizpůsobovat tomu, co se děje na trhu. Trh se neustále mění, a proto je důležité být otevřený novým možnostem a příležitostem. 
Přitom stále zůstávám podporující ženou, která tu je pro kolegyně. Snad i vnímavou a laskavou mámou pro svého syna. 

Jaký je váš podnikatelský sen? 
Mým snem je, aby se Kolorky prodávaly po celé Evropě, tak jak jsem to měla v úmyslu od začátku. Chci, aby naše produkty přinášely radost a komfort rodičům a dětem i v zahraničí. A i když už tomu tak z části je, stále máme na čem pracovat.
Mým cílem je také, aby mé kolegyně měly možnost růst a rozvíjet se, a aby byly hrdé na to, co společně vytváříme. 
Dalším mým cílem je tvořit nové výrobky, které budou nejen funkční, ale i krásné a budou respektovat přírodu kolem nás.
Dnes už snad mohu i ukázat, že s odhodláním, flexibilitou a podporou je možné dosáhnout velkých věcí, i když cesta může být náročná. 

Chystáte v nejbližší době nějaké novinky? 
Spoustu! A nepůjde jen o plenky. Sledujte nás na Instagramu :-) Naposledy jsme představili noční kalhotkové plenky s krásným designem Sleepy. 

www.kolorky.cz

foto-zdroj: archiv kolorky

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis
Logo - ALUKOV
Logo - ARTEX informační systémy
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - DoxoLogic
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - IcyBear
Logo - Intedat
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - JVS SERVICE
Logo - Mediarex Communications
Logo - Microsoft
Logo - PROFI ODĚVY.cz
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - 201 consulting
Logo - AUTO-BAYER
Logo - Microsoft Copilot
Logo - ČSOB
Logo - IDS CARGO
Logo - KVĚTNÁ 1794
Logo - TROX Tech-Trade

Dodavatelé

Logo - DERMACOL
Logo - IDC - FOOD
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Naturprodukt CZ

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - TRADE NEWS
Logo - BUSINESSINFO.CZ
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - RF HOBBY
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice