Loading...

Korona byla poslední kapkou

10.09.2020

#restartpodnikani EcoGlass: Korona byla poslední kapkou

„V koronakrizi přestali automotive zákazníci ze dne na den naše zboží odebírat, hledáme tedy další segmenty, ve kterých se uplatnit,“ říká Jan Krutský, sklářský odborník s více než desetiletými teoretickými i praktickými zkušenostmi napříč sklářskými obory a projektový manažer společnosti EcoGlass z Jablonce nad Nisou.

Jak byste definoval dvěma větami to, co děláte?
Jsme skláři. Zabýváme se vývojem a výrobou přesných skleněných optických a neoptických prvků používaných v oblastech osvětlování, v LED a detekčních systémech, v solárních elektrárnách a dalších oblastech.

Kdo patří převážně mezi vaše klienty?
Mezi naše klienty patří především výrobci osvětlovacích zařízení pro různé aplikace, ve kterých ocení vlastnosti skleněných optických prvků. Zásadní objem našich výrobků směřuje do automotive sektoru (výrobci světlometů) a do sektoru osvětlování letišť.

Jak ovlivnila jejich skladbu a poptávku krize?
Je potřeba říci, že koronavirová krize byla pouze poslední kapkou. Tím, že jsme aktivní v automotive segmentu, tak víme, že v něm se krize projevovala již delší čas. Důvodů je víc, jedním z nich je i nutnost kompenzovat náklady spojené s elektromobilitou šetřením i na úkor kvality, tedy například náhradou kvalitní skleněné optiky reflektorů optikou plastovou. V koronakrizi přestali automotive zákazníci ze dne na den zboží odebírat, ať už z důvodu uzavření provozoven nebo z důvodu poklesu poptávky po automobilech. Již předtím jsme hledali a stále hledáme další segmenty, ve kterých by se naše výrobky uplatnily. Ostatní segmenty, ve kterých jsme aktivní, zůstaly víceméně stabilní, oblast letištního osvětlení lehce posílila – zřejmě i proto, že provozovatelé letišť se rozhodli využít uzemnění letadel k renovacím letištních drah.

Museli jste během ní dělat nějaké zásadní změny?
Jako rodinná firma se snažíme i k našim zaměstnancům chovat jako ke členům širší rodiny, i přesto jsme museli část z nich propustit, protože útlum výroby je značný. Zaměřili jsme se na zefektivnění naší výroby a rozvoj dalších výrobních technologií, u kterých věříme, že jejich použití nám v brzké budoucnosti pomůže otevřít další segmenty trhu.

Celý rozhovor si můžete přečíst ZDE

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ 2021

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis, spol. s r.o.
Logo - Advanced Medical Solutions
Logo - Advantage Consulting
Logo - AffilBox.cz
Logo - ALIVE s.r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Česká exportní banka, a.s.
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - DAQUAS
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - FORTINET
Logo - FORTINET
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - KLIMSZ
Logo - Kompass Czech
Logo - Lorenc Logistic
Logo - MEDIAREX
Logo - NSG MORISON
Logo - PALATINUM
Logo - Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Logo - Veracomp
Logo - VODAFONE

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BUSINESS LEADERS
Logo - ČIANEWS
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - FRANCHISING.CZ
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - Regionální televize
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice