Loading...

Kompletní marketing vytvářený s úsměvem

05.11.2021

Majitelku reklamní a marketingové agentury Alive Janu Mádlovou charakterizuje pozitivní přístup k životu i byznysu. Její široký úsměv a neutuchající energie vás strhne. Motivací jsou pro ni spokojení klienti a zaměstnanci, kteří se sami chtějí něco nového naučit. Snaží se ke všemu přistupovat s lehkostí a jak sama říká „Pokud nejde o život, řešení se najde“.    

 

Nabízíte kompletní služby v oblasti propagace a díky zaměření na tisk a jste schopni vytvářet unikátní produkty, ale je toho mnohem více. . . 
Soustředíme se především na textil a tisk, v tom jsme technologicky samostatní, a proto jsme schopní vytvářet unikátní produkty v libovolném nákladu. Náš záběr je, ale daleko širší a kromě klasických služeb mediální a marketingové agentury a služeb grafického studia, také organizujeme eventy jako jsou například semináře, prezentace, víkendové akce a firemní večírky. 

Vystudovala jste medicínu, a dokonce jste nějaký čas strávila jako lékařka na onkologickém oddělení, nějakou dobu jste se pak věnovala také práci pro farmaceutické společnosti. Pak jste se ovšem rozhodla začít podnikat. Jaké byly začátky a co všechno stálo za rozhodnutím jít do toho?
Začátky byly rychlé. Už jsem nějak pochopila, že korporát není pro mě, ale pořád jsem váhala. Bylo o dost jednodušší brát plat a cestovat po světě, než se starat o platy zaměstnanců a jejich vytíženost. Na druhou stranu jsem to brala jako výzvu. Ale hlavně už se pomalu nedalo skloubit vše dohromady, takže přišlo rozhodování a vlastní byznys zvítězil. Ne že bych toho stokrát nelitovala, ale daleko víckrát jsem se radovala.

Jak vás osobně podnikání změnilo? Pohybujete se ve světě byznysu již mnoho let a za tu dobu jste nasbírala řadu zkušeností těch pozitivních i těch negativních. . .
Podnikání mě změnilo dost a dost. Zjistila jsem, že se musím spolehnout hlavně na sebe. A že každá, třeba i negativní zkušenost, mě neustále někam posouvá. Se založením vlastní firmy jsem chtěla pracovat hlavně v poradenských a organizačních službách, ale zkušenosti s dodavateli mě přesvědčily, že je třeba se pustit do výroby. A to byla teprve mela. Ale ráda na to vzpomínám, hlavně na své velmi naivní představy. Hodně mě také poučily vztahy se subdodavateli. Jak si nestojí za svým slovem, jak podsekávají ceny, jak se snaží dostat napřímo ke klientům. Ale na druhou stranu jsem si vytvořila celou řadu pevných vazeb jak s klienty, tak právě i s některými z dodavatelů.

Na co jste v rámci svého podnikání hrdá? 
Jsem hrdá na to, že jsem našla odvahu odejít z pohodového a teplého místečka a rozjet vlastní firmu, která už je na trhu dvacátým třetím rokem. Jsem hrdá, když vidím naše spokojené klienty. Kdo může říct, že má několik klientů pravidelně spolupracujících dvacet let? Jsem hrdá na svůj tým, který se za ty roky neskutečně posunul. A jsem hrdá na všechno, co jsme společně dokázali.

Podzim bývá ve vaší branži většinou hektickým obdobím roku. . .   
Ano, jsme v plné sezoně, takže se pilně a s radostí těšíme na Vánoce. Překvapivě budou opět v prosinci, a opět se naše dobře míněné rady, že je třeba začít s přípravami už v září minuly účinkem. Takže zpracováváme jednu zakázku za druhou a máme radost z té spousty práce. Menší radost už máme ale z toho, že nabídka v této chvíli není kompletní. Diáře jsou v podstatě vyprodané. Ale my si nakonec vždy nějak si poradíme.

Chystáte nějaké novinky?
Přiznám se, že tato doba nám nedává moc časoprostoru pro jakékoli novinky. Jsme naštěstí zavaleni prací a honíme termíny, protože všichni chtějí všechno hned a my se snažíme vycházet našim klientům vstříc. Novinky a projekty se zase ocitnou na pořadu dne v lednu. Ale samozřejmě, že se už nějaké nové nápady rodí.

Čemu momentálně ve firmě věnujete největší pozornost?
Po prázdninách jsme přijali nové zaměstnance, tak se je za pochodu snažíme vše naučit a co nejvíce je zapojit. Pokud vydrží tuto sezonu, tak snad už všechno. Podzim je skutečně naše nejnáročnější období. Každý rok si říkáme, že to bude jiné, ale každý rok se historie opakuje. A my tu hektiku vlastně asi máme rádi.

Co vás motivuje?
Napadají mě jen samá klišé, ale obávám se, že to tak opravdu mám. Motivují mě spokojení klienti, motivují mě zaměstnanci, když se sami chtějí něco nového naučit. Motivují mě permanentní novinky v našem oboru a nové technologie. Motivuje mě krásné počasí a dobrá nálada.

Jaký nejtěžší moment jste musela v podnikání překonat? 
Co je nejtěžší moment? Když zákazníci neplatí a vy musíte do banky, aby vám pomohla? To lze řešit. Když přišel covid a ze dne na den jsme padli na nulu a museli hledat nové možnosti? I to se podařilo vyřešit. Mám pocit, že pro podnikatele jsou nejtěžší momenty každodenním chlebem a naučili jsme se je brát jako běžnou součást našeho života.

Co vám dává sílu komplikace a těžkosti překonávat a jít dál, jakým způsobem hledáte řešení?
Snažím se ke všemu přistupovat s úsměvem. Pokud nejde o život, řešení se najde. Mám tým, na který se můžu spolehnout. Mám rodinu, která mi dává sílu každý den pokračovat. Co by člověk ještě chtěl?

Musela jste se něčeho kvůli kariéře vzdát? 
To je složité. Já se nevzdala ničeho kvůli kariéře. Já se vzdala spousty volného času pro něco, co jsem sama chtěla. Nepočítám darované nebo i bohužel vyhozené vstupenky na koncerty a do divadel, kam jsem to prostě nestihla. To už k tomu patří. Nemám pocit, že jsem se musela vzdát něčeho podstatného.

Vaše osobní filozofie, nebo pomyslné desatero, něco čeho se v tomto směru držíte celý život?
Doma mě učili, že nezáleží na tom, co řeknou lidé, ale na tom, jestli se nemusím sama za sebe stydět. A to předurčilo moji budoucnost. Snažím se neškodit, nedělat věci, které sama nemám ráda. Přistupuji k životu s pokorou a úctou. A pokud to je jen trochu možné, jsem prostě v pohodě.

Co byste ráda ze svých zkušeností předala mladší generaci?
Právě tu pokoru a úctu, kterou kolem sebe dost postrádám. Ale velmi dobře si pamatuji, co jsem si myslela a jak jsem se tvářila při tátově větě: „Když já byl mladej. . .“ Holt každá generace je jiná a bohužel zkušenosti jsou nepřenositelné. Jen ať si nabijí čumáčky sami. Snažím se jít příkladem, deleguji jak to jde. Ale to hlavní je na té mladé generaci

Co považujete za úspěch? 
Skoro všechno. Určitě vztahy se zákazníky, fungující firmu, pohodovou rodinu. V podstatě jsem vlastně hrozně šťastná. Taky se mi občas nedaří, taky někdy zkazíme zakázku. Ale důležité je si to přiznat a hledat řešení a nápravu.

Co je pro vás v životě a podnikání nejdůležitější?
Čestnost, loajalita, úcta k dovednostem druhých a samozřejmě humor.

Jak se vám osobně daří relaxovat, ventilovat stres, jak odpočíváte, jaké máte koníčky? 
Já jsem možná divná, asi typický workoholik, takže jsem spokojená i v práci. Ale samozřejmě si najdu čas na to, co mě baví kromě práce. Hlavně čtení, knížky jsou moje největší droga. Zbožňuji naše obří psíky a s tím i naší velkou zahradu. Miluji divadlo, chození na koncerty. Takže nic úplně zvláštního.

Měla jste někdy problém vybalancovat osobní a pracovní život? 
Vždycky. I když jak se to vezme. Já svou prací žiji a všichni kolem mě si zvykli. Takže vlastně balancuji docela dobře. Někdy na hraně, ale držím se.

Máte nějakou radu, která funguje v případě, že se člověk, nebo firma ocitne v krizové situaci, která na něj v první chvíli působí beznadějně? 
Dát si pohov a podívat se na věc s odstupem. Nic není tak horké. Mně pomáhá dát si na papír plusy a minusy a už při tom zjišťuji, že je nějaké řešení.

Jaké máte plány a vize v souvislosti s vaší firmou a co je pro vás prioritou? Kam by měla podle vás společnost ještě dojít?
Plánů je spousta, díky novým a novým technologiím. Mám ráda vývoj, takže v tom duchu řídím i firmu. Ale samozřejmě jí i připravuji na předání mladší generaci až bude vhodný čas. Takže pracuji na tom, aby bylo co předat.

Na co se těšíte? 
Na ježíška, na cestování, na spoustu knížek, co ještě musím přečíst.

Co vám dělá radost? 
Spousta věcí. Snažím se radovat i z maličkostí. Už ráno mě těší, když svítí sluníčko, velkou radost mi dělá, když nestojím v koloně na D5. Když jsou moji blízcí blízko, a jsou zdraví.

Kdo vás umí rozesmát? 
Kdokoli s chytrým humorem

 

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis
Logo - ARTEX informační systémy
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Intedat
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - Microsoft
Logo - PROFIMA EFFECTIVE, s.r.o.
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - ČSOB
Logo - TROX TECH-TRADE
Logo - Zásilkovna

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - IDC - FOOD
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS
Logo - BERGL DIAMONDS

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BUSINESSINFO.CZ
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice