Loading...

Když paruka léčí. Duši i tělo.

20.11.2023

Mezi nemocemi, které jsou „na vzestupu“ – nejen podle mediální odezvy, ale bohužel i podle statistik, patří rakovina. To slovo děsí, ačkoli díky rostoucím znalostem už dávno neznamená nevyhnutelný rychlý konec. Všichni, kdo mají s léčením rakoviny jakoukoli zkušenost, však potvrdí, jak důležité je psychické rozpoložení pacienta. Jeho chuť a vůle pečovat o sebe, jeho láska k sobě a svému tělu. Bohužel, účinná chemoterapie s sebou často nese nepříjemný vedlejší účinek v podobě ztráty vlasů. A to je docela rána. Nejen pro ženy. A vůbec: Vlasy jsou považovány za korunu vzhledu a pokud s nimi člověk není spokojen, může se trápit. Ovšem zbytečně! Stačí najít jednu ze stovky prodejen paní Kamily Černé…

Prý dobře napsaný inzerát může změnit život? 
Určitě, jsem toho jasným důkazem. Jsem totiž původní profesí učitelka. Po revoluci jsem nastoupila na střední školu a předpokládala, že jako kantorka jednou půjdu i do důchodu. Jenže jsem narazila na inzerát vlásenkáře ze Slovenska a nadchla mě myšlenka pomáhat onkologicky nemocným ženám. V té době byl problém sehnat pěkně vypadající paruku. Prodejen bylo po republice málo, e-shopy neexistovaly a imunita oslabená nemocí brání cestování. Proto jsem se rozhodla vybudovat síť, která by kvalitní paruky nabízela i v menších městečkách, a tím pomohla zvýšit sebevědomí a kvalitu života už tak zkoušených žen (později i mužů).

Začátky byly složité. Prodali jsme auto a za získané peníze nakoupili první čtyři paruky. Ale zvládli jsme bez úvěrů a půjček společnost dovést až k dnešní síti prodejen s milionovými obraty.

Těžko se také domlouvala spolupráce se zdravotnickými zařízeními, která byla zvyklá na centrální zásobování a k menším dodavatelům neměla důvěru. Dnes – po třiceti letech – je naše jméno značkou bezproblémové spolupráce a fakultní nemocnice, lékárny a ostatní nemocniční ústavy tvoří 80 % naší klientely.

Paruka ovšem není jen „symptomem“ léčby…
V devadesátých letech se více prodávalo ženám s touhou změnit či vyladit svoji vizáž, vyzkoušet něco jiného, být zajímavá. I náš název, Jilly Lenau, je odvozen od krásné kolekce paruk s „hollywoodskými“ účesy pro různé příležitosti. V současné době je ale důvodem pro koupi paruky v naprosté většině zdravotní problém.

Dá se vůbec paruka dobře koupit „on-line“? 
K tomu nás dovedlo období pandemie. Tím, že většina prodejen byla navázána na nemocnice a zdravotnická zařízení, všechny bez rozdílu byly okamžitě uzavřeny a náš obchod se téměř zastavil. Navíc onkologicky nemocní pacienti museli pro vlastní bezpečí ještě více omezit pohyb. Díky tomu jsme zapracovali na e-shopu, zásadně jsme přetvořili webové stránky tak, aby byly použitelné i pro zákazníky neznalé prostředí internetu. Paradoxně můžu říci, že nás covid posílil a donutil zaměřit se směrem, který dnes generuje více než polovinu obratu firmy.

Takže, co tě nezabije, to tě posílí? 
Přesně. Největší výzvou bylo vydržet dva roky střídavého zavírání a otvírání obchodů, nejistoty, jak zajistit zaměstnance při kontaktu s lidmi a neohrozit ani jejich rodinné příslušníky, ale hlavně psychicky držet firmu pohromadě. Pomáhali jsme přitom i seniorům v našem dosahu – například pravidelnými dodávkami tehdy absolutně chybějící dezinfekce, pro kterou jsme si jezdili přes celou republiku k výrobci a žebrali o každý volný litr. Distribuovali jsme ji zadarmo a rozváželi po domácnostech tam, kde bylo třeba.

A další velikou výzvou byl loňský rok. Rozhodla jsem se rozšířit společnost a odkoupila konkurenční firmu Lena Style paní Štolbové. Administrativní a logistický přechod byl velmi náročný, ale proběhl bez problémů, které by ohrozily existenci a chod mateřské společnosti. Myslím, že zákazníci ani nepoznali, že je něco jinak. Propojení firem Paruky Jilly Lenau s.r.o. a Lena Style vytvořilo síť dobře dostupných prodejen po celé ČR a tím pomohlo řadě našich zákazníků vyřešit problém s komplikovaným dojížděním v situaci, kdy jsou oslabeni chemoterapií a jinými formami léčení. Z velké části umožňujeme formu komisního prodeje, což je velmi náročné na skladové náklady. Našich 96 zásobovaných prodejen ještě doplňují dva velmi dobře pracující e-shopy.

A co plánujete dál? 
Svoje podnikání se poslední roky snažíme posunout i do oblasti pomoci prostřednictvím neziskových organizací. Jsem členkou výboru Maminy s rakovinou z.s., spolupracujeme s terapeutkou a koučem paní Černou, založili jsme v Aši spolek podporující aktivní život seniorů Ašákova vnoučata. Nechci již firmu vnímat jen jako obchodní společnost, ale posunout ji blíže lidským potřebám našich klientů.

Náš e-shop má sloužit jako uživatelsky příjemné prostředí určené nejen nemocným lidem hledajícím paruky, ale také místo, kde naleznou všechny důležité informace týkající se zdravého životního stylu v následné životní etapě po absolvování náročného léčení.  Díky sociálním sítím jsme schopni i naše zákaznice propojit s Maminami s rakovinou, na jejichž aktivitách se již tři roky aktivně podílíme a jejichž blogy a akce pro nemocné ženy znamenají velkou psychickou podporu.

Do budoucna také nabídneme výrobky vhodné pro jejich další zdravý život – šetrné barvy na vlasy po chemoterapiích, doplňky stravy posilující imunitu, atd…Prostě kompletní následnou péči o klienta, který prošel složitým obdobím, paruku již nemusí nosit, ale potřebuje pomoci orientovat se v dalších oblastech pro něj potřebných. Nevnímáme zákazníka jako zdroj rychlého zisku, chceme pro něj být oporou i v době, když již naše výrobky nepotřebuje.

Kolik vás na to všechno je? 
Méně než deset. Naši kolegové a kolegyně jsou lidé s vysokým morálním kreditem a zapálení pro svoji práci. Mám velké štěstí, že se kolektiv podařilo takto vytvořit i přes „dětské“ nemoci – nabírání a propouštění nezodpovědných či lenivých zaměstnanců. Řekla bych, že nade mnou někdo stál, a právě tyto kolegyně mi poslal do cesty. Jsem za ně nesmírně vděčná a pokorně přiznávám, že naše úspěchy jsou z velké části jejich prací. Jsem pyšná na svůj tým i za to, že jednají s lidmi ve velmi vypjatých životních situacích vždy klidně, empaticky a rozvážně.

Co vás motivuje? 
Konkurence, pocit zodpovědnosti, přátelé a kolegové, rodina. Jsem tvrdohlavý kozoroh. Nesnáším prohry, a proto se nevzdávám moc lehce. Je to pro mě potřebná vlastnost, ale na druhou stranu mě stála i řadu boulí a problémů. Každopádně mému podnikání to svědčí a 30 let v oboru mluví za vše. Navíc jsem dost aktivní člověk, který nemá rád nudu a potřebuje výzvy. Proto jsme expandovali po celé ČR, proto jsem odkoupila konkurenční firmu i za cenu starostí a hromady práce s tím spojené. Výzvy mne ženou dál. Zatím. Baví mne. Život, moje práce, moje povinnosti, těší mě být uprostřed dění a podílet se na něm. Není to moje zásluha, zdědila jsem to po mamince a jsem jí za to nesmírně vděčná.

Jak se vám s tímhle nastavením žije? 
Baví mě to. Všechno jde, jen vydržet, nešidit svoji práci, být zodpovědný k sobě, a hlavně ke svému okolí. A především brát život jako zábavu. Nic lepšího nás již nečeká.

Šťastný člověk dokáže více než sám čeká. Znám to. Snažím se být pozitivní a otevřená všemu, a to je ta správná cesta ke spokojenosti a štěstí. Samozřejmě, ne vždy to vychází a jde. Někdy prostě člověk potřebuje být protivný a nimrat se ve vlastním bolu. To si pak zalezu do soukromí a snažím se, aby mne nikdo neviděl. Když mám starosti, musím si projít všechny etapy – pláč, vztek, … Ale pak mě to nakopne a řeším, co je třeba. Nejsem odolná vůči stresu a nepříznivým situacím. Prožívám je těžce, ale posouvají mne vpřed. A to je důležité.


Daří se vám i relaxovat, ventilovat ten stres? 
Miluji cestování s dobrou partou přátel. Projeli jsme Borneo, Mexico, Kostariku, Indiii, Equador, Ugandu, Izrael, Jordánsko, Rwandu, Madagaskar, chystáme se na Filipíny a Senegal… Proto jsem se na stará kolena pustila do angličtiny a mám radost, že to jde. Jak říkám, život je prostě skvělý, když to tak chceme.

Obrovskou radost mi dělá moje roční vnučka. Je úžasný smíšek, pohodář a dobíjí mi energii, kdykoli potřebuji. Stejně jako moje dcera a zeť a skoro devadesátiletý tatínek. I tady mám neskutečné štěstí. Lidi, které miluji a kteří se mnou rádi tráví svůj volný čas. Co si více přát?

Co vás inspiruje? 
Těžká otázka. Mám ve svém okolí řadu lidí, kteří mě hodně změnili. Například moje učitelka angličtiny. Neskutečná mladá žena s pěti dětmi, jazykovou školou, řadou zaměstnanců, se znalostí pěti jazyků a kdykoli s ní mluvím, jde z ní taková síla a energie, že máte chuť začít zase s něčím novým a být v tom nejlepší.

Moje dcera. Někdy řeším problémy, se kterými si nevím rady, a ona naprosto jednoduše a empaticky nabídne řešení, které mě nikdy nenapadlo. Jednoduché, přímé, bez oklik …. Závidím mladým jejich přímočarost a umění asertivního chování. Stále ještě neumím říct NE, když se mi něco nehodí. Ale učím se.

A také to byl můj bývalý přítel. V době, kdy jsem se v profesi učitelky přestala cítit komfortně, přemluvil mne a začali jsme podnikat. Ukázalo se to jako je jedno z nejlepších rozhodnutí mého života.

Kterou fázi práce máte nejraději? 
Dnes jsem už spíš u počítače, ale nejkrásnější okamžik je chvíle, kdy nemocí zničená zákaznice najde model, který jí sluší a najednou máte před sebou spokojenou a někdy i překvapenou ženu, vidíte, jak se jí vrací sebevědomí, nemůže se odtrhnout od zrcadla a usmívá se…. Krásný pocit. Zapomněla na svoji nemoc, vnímá jen sama sebe a je šťastná.  A šťastný člověk dokáže víc, než sám čeká.

www.jillylenau.cz

 

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - ECOAR s.r.o.
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - Intedat
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - Microsoft
Logo - PROFIMA EFFECTIVE, s.r.o.
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Logo - Business klub Ukrajina
Logo - ORLEN Unipetrol
Logo - ČSOB
Logo - TROX TECH-TRADE
Logo - Zásilkovna

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - IDC - FOOD
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS
Logo - BERGL DIAMONDS

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - BUSINESSINFO.CZ
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - DENÍK
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - TRADE NEWS
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice