Loading...

JAK SI UDĚLAT ŽIVOT PŘÍJEMNĚJŠÍM A SNADNĚJŠÍM?

04.07.2024

Mentor, pomocník, rádce, nápověda a občas i přísná šéfová – Hana Reuterová. Seznamte se s ředitelkou a majitelkou společnosti IDC- FOOD, s.r.o, kterou provází vůně koření celým profesním životem. 

   

Vaše podnikání má spojitost s potěšením z jídla a také se zdravím. Představte nám krátce vaši společnost. 
Řídím a vlastním společnost IDC-FOOD, s.r.o, výrobní závod máme ve východních Čechách – v Jaroměři, v krásném podhůří Krkonoš. Vyrábíme směsi koření a dodáváme je do potravinářského průmyslu v Čechách, na Slovensku, v Polsku a na Ukrajině, kde máme zastoupení. V nabídce máme i maloobchodní balení koření pod značkou SPECIO (což znamená latinsky „úctyhodné“). Před 6 lety jsme přivedli na trh novou značku YourBody, která představuje užitečného pomocníka na cestě za zdravým životním stylem. Nabízí řadu produktů, které tuto cestu usnadňují, ať chcete zůstat vitální a prodloužit si aktivní život, nebo se rozhodnete hubnout či máte nějaké omezení při stravování – máme produkty pro diabetiky, bezlepkové pro celiaky, nízkokalorické při řešení nadváhy. Zajímavé produkty nabízíme i sportovcům – kolageny, proteinové polévky či proteinové dezerty. Opět i s použitím pro výše uvedené skupiny spotřebitelů. 

Jak se vyvíjela vaše role ve firmě?  
V potravinářství České republiky se pohybuji více než 30 let, v IDC-FOOD funguji od r. 2001. Nerada měním klub, za který „bojuji“ a mám ráda i stabilní spolupracovníky kolem sebe. Jak firma postupně rostla, rozšiřoval se počet pozic, které bylo nutno obsazovat. Poměrně stálý tým řídí firmu již více než 12 let a vznikající pozice doplňujeme novými mladšími kolegy/kolegyněmi. Moje role je po celou dobu v čele „pelotonu“ – udávám směr, tempo a rychlost rozvoje firmy. Snažím se vést firmu co nejdemokratičtěji, ale občas nezbývá než věci prosadit silou – aby byly, aby se stihly a aby naši zákazníci stále věděli, že jsme tu pro ně. Takže občas jsem rádce či mentor, občas pomocník či nápověda a občas přísná šéfová.

Co vás po těch mnoha letech v byznysu na podnikání stále baví?  
Mne nejvíc baví obchod a radost z toho, když jsou naše produkty užitečné těm, kdo si je zakoupí. Ať už jsou to výrobci potravin a s naším kořením vyrábějí velmi chutné výrobky, nebo koneční spotřebitelé, kterým naše zdravé produkty YourBody usnadňují a zpříjemňují život. 

Jaké jsou vaše vize do budoucna?   
Najít cestu pro další rozvoj firmy IDC-FOOD a pro mne osobně – zpomalit v tempu a přejít do „druhé bojové linie“. Hledám do čela pelotonu vhodnou nástupkyni a myslím, že ji v našem skvělém týmu už mám. Takže jen tiše čekám, až nastane ten správný čas veslo předat.

Co vás aktuálně ve firmě zaměstnává nejvíce?  
Stále nové projekty, noví zákazníci a nové produkty. Je to nekončící proces, ale i stále nové výzvy a zajímavá práce. Nesmím zapomínat i na naše stálé, věrné zákazníky a zákaznice a část času věnuji na kontakty s nimi, třeba jen na milý telefonát či návštěvy u mých věrných dlouholetých zákazníků. Ještě stále řídím firmu, takže dost času spotřebuje i operativa, řízení porad, kontrola zadaných úkolů a práce s mým týmem zaměstnanců.

Které produkty patří mezi nejprodávanější a v čem jsou unikátní? 
Poměrně unikátní jsou nízkokalorické creamy, snídaňové kaše bez přidaného cukru s lyofilizovaným ovocem a proteinové polévky s 30% obsahem bílkovin, které jsou velmi dobře ochucené – jsme přece výrobci koření! V celém sortimentu YourBody a SPECIO se hezky snoubí práce vývojářů – kde na jedné straně chceme dobré nutriční složení, na druhé straně chceme, aby nám to chutnalo! Důležitá je pro nás i vysoká kvalita vstupních surovin – a na její kontrolu klademe opravdu velký důraz.

Které marketingové nástroje nejčastěji používáte? 
Jsme menší rodinná firma do 50 zaměstnanců, nejsme žádný mezinárodní korporát, takže v marketingu využíváme efektivní formy s rozumnými vstupními náklady. Dost využíváme sociální sítě a online reklamy, ale nebojíme se i reklamy v tisku – letos jsme se rozhodli rozšířit inzerci v tiskových médiích (odborné časopisy i denní tisk s přílohami magazínů). Věříme osobním prezentacím našich produktů – neboť žádný sebelepší obrázek nenahradí chuťový vjem při ochutnání – a naše produkty mají motto: Chuť, která Vás přesvědčí! Účastníme se tedy řady sportovních, společenských akcí, různých regionálních i prodejních eventů. Podporujeme sportovní akce, věnujeme produkty účastníkům či vítězům a využíváme zkrátka širší marketingový mix pro rozšíření povědomí o našich značkách.

S rozvojem e shopů se změnila i struktura a chování zákazníků. Kdo je vaším typickým klientem?   
U nás se potkávají různé cílové skupiny zákazníků, zejména v segmentu B2C – neboli koneční spotřebitelé. Na našem e-shopu, ale i na dalších e-shopech, kde lze naše produkty nakoupit, si nás našli zákazníci širokého spektra. Kvalitní koření v sáčcích či větších gastro dózách nakupují ženy i muži všech věkových kategorií, creamy YourBody a snídaňové kaše spíše ženy 30–70 let, proteinové drinky, polévky a kuskusy nakupují lidé s aktivním způsobem života. A kolageny pro zdravý pohyb nakupují všechny věkové skupiny, od sportovců, před poúrazové stavy až po seniory či dámy, které si chtějí uchovat krásnou pleť a pokožku. 

Co vám dělá největší radost? 
Co mne těší nejvíce, je opakovaný nákup – pokud se zákazník vrátí. To je největší vítězství – kdo se vrátí jednou, vrací se opakovaně. Moc si vážím všech dlouholetých zákazníků, ať těch velkých či těch, kdo si nakoupí na našem e-shopu 1 – 2x za rok, ale vrací se. 

Které z vašich produktů jsou nejvíce spojeny s letním obdobím? 
Léto – to je grilování – s našimi marinádami či vyladěným kořením pro masíčka, pro saláty či lehká letní jídla.
Léto – to je pohyb, dovolená, cestování – s našimi produkty v batohu, kufru auta či v kabelce v letadle – YourBody myslí na všechny.
Léto – to jsou drinky na kolo, na výšlapy a pro všechny sportovce – ISO drinky pomohou na kopec, na vrchol hory či dojít denní túru. A vejdou se i do ledvinky či do kapsy.

Ráda cestujete, a to soukromě i pracovně. Kam se chystáte letos? 
Celý život miluji cestování, poznala jsem mnoho krásných koutů naší planety a čím dál víc si vážím naší nádherné země – máme jezera, máme hory, máme krásná údolí, nádherné cyklostezky. Máme malebné vesničky a upravená náměstí v městech, máme zajímavé zámky a hrady. V létě nejraději zůstávám doma a vyrážím poznávat zajímavá místa Česka.

www.idc-food.cz

Foto-zdroj: archiv IDC-FOOD a Podnikatelská platforma Helas

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ

Ocenění Českých exportérů stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Partneři

Logo - AC-T servis
Logo - ALUKOV
Logo - ARTEX informační systémy
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - dobrá TISKÁRNA
Logo - DoxoLogic
Logo - ETERNAL BY HELENA
Logo - IcyBear
Logo - Intedat
Logo - JŠK ADVOKÁTNÍ KANCELÁŘ
Logo - JVS SERVICE
Logo - Mediarex Communications
Logo - Microsoft
Logo - PROFI ODĚVY.cz
Logo - RESPECT Group – pojišťovací makléř pro firmy a podnikatele
Logo - Vere Prague

Partner slavnostního vyhlášení

Logo - 201 consulting
Logo - AUTO-BAYER
Logo - Microsoft Copilot
Logo - ČSOB
Logo - IDS CARGO
Logo - KVĚTNÁ 1794
Logo - TROX Tech-Trade

Dodavatelé

Logo - DERMACOL
Logo - IDC - FOOD
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - Naturprodukt CZ

Mediální partneři

Logo - Age
Logo - TRADE NEWS
Logo - BUSINESSINFO.CZ
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - HORIZONT POINT
Logo - Inpublic Group
Logo - PROSPERITA
Logo - RF HOBBY
Logo - Transport-logistika.cz - online deník o dopravě a logistice